Happy Feet - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Sonja Hooglander - WaarBenJij.nu Happy Feet - Reisverslag uit Port Stanley, Falkland Eilanden van Sonja Hooglander - WaarBenJij.nu

Happy Feet

Door: sonjahooglander

Blijf op de hoogte en volg Sonja

17 December 2011 | Falkland Eilanden, Port Stanley

Hi Everyone,

Een aantal dagen geleden heb ik een fantastische tour gemaakt naar de pinquins in Chili, Otway Bay. En wat zijn ze schattig, Happy Feet in real life!!! Midden in de fantastische natuur van Zuid Chili, prachtig!! We hebben de laatste dagen ook aardig geluk met het weer en de tocht door de fjorden en gletsjers was onwerkelijk mooi.
En jawel, voor het eerst is het gelukt om een hele ronde rond Cape Horn te maken..en dat terwijl ik ('s morgens om half 8) een aerobicsles gaf, een aparte ervaring dus..hahaha: Aerobics rond Cape Horn.
Op de Falkland Islands was de zee weer behoorlijk ruiger maar dit keer konden we er wel heen, maar het tenderen (met de bootjes naar de wal) was halverwege een probleem...ze gingen bijna tenonder en maakten water, zo gingen ze te keer, dus halverwege mocht niemand meer naar het eiland en was het afwachten of iedereen terug kon komen..spannend dus!! Maar met een paar uur vertraging zijn we weer vertrokken.. Nu weer onderweg naar Montevideo (Uruquai).

En goed nieuws: we ziten nog steeds zonder virus!!! haha.. en het is bijna kerst. Na de nieuwe embarkation in Buenos Aires 20 dec wordt alles versierd en midden in het schip wordt de kertsboom onstoken. Verder werken we gewoon, zal wel druk zijn, maar we krijgen een kerstdiner, en een koor gaat zingen, we moeten zelf geloof ik ook nog wat doen met het teamen we doen in het team kerstkado's, dus wordt vast wel gezellig. Met kerst zitten we op de Falkland Islands, oudejaar in Ushuaya... en tussen kerst en oud en nieuw dus op ANTARCTICA!!!

En nog meer spanning, morgenavond ga ik in de diningroom "Rotterdam" eten. Normaal mag dat niet maar ik ben uitgenodigd door passagiers, twee meiden uit Amerika..het is formal night dus dat wordt eerst weer de jurk uit de kast en dan naar het fantastisch mooie restaurant...ik moet nog even op toestemming wachten van hogeraf maar dat komt vast wel goed.. foto's volgen weer :-)

Tot gauw, hoop dat het met iedereen goed gaat.
Grtz Sonja

• 18 December 2011 - 09:51

Willie Boimers :

Hey Sonja
    Fijn om weer een mooi reisverslag van je te lezen en mooie foto's te bekijken. Prachtig die natuur en de happy feet real life .Hoop dat het een sfeervolle kerst en oud en nieuw voor je gaat worden aan boord al zal het wel hard werken zijn , maar dat komt vast wel goed als ik het zo lees. Wensen jij fijne Kerstdagen en een gezond en spetterend 2012.
    Veel liefs uit Sappemeer

• 18 December 2011 - 14:57

Gerrit Kleis:

Hoi Sonja!

Hele fijne feestdagen straks en wat maak je me jaloers met die fantastische reis! Hoewel je wel stevig zult moeten werken zeker?

Groeten en xxx
    Gerrit

• 18 December 2011 - 17:39

Frea:

hoi sonja, zoals we van je gewend zijn mooi verhaal en mooie foto's. ik wens jou hele fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar. eetsmakelijk in de dining room rotterdam.

• 21 December 2011 - 20:56

Dinie:

Hoi Sonja,

Goh, wat zie jij toch veel moois. Geweldig zeg.
    Ik wens je hele fijne dagen en een gelukkig en gezegend 2012.

Liefs Dinie